
Wil je jouw online content laten opvallen en echt impact maken? Met onze visie op “online-eerst” til je digitale communicatie naar een hoger niveau. In deze blog ontdek je drie beproefde principes om je online teksten effectiever te maken, je lezers te blijven boeien en je team wendbaar te maken.
1. Elk Artikel is een Beslismoment
In den online wereld valt binnen een paar seconden de beslissing: of je bezoeker blijft lezen of hij klikt door. Dat vraagt om een marketingmindset bij het schrijven van elke tekst. Bijvoorbeeld:
-
Een prikkelende kop die iets belooft dat je kunt leveren: geen clickbait
-
Een krachtig intro dat nét genoeg loslaat om nieuwsgierig te blijven
-
Effectief gebruik van embeds (video, quotes, infographics, etc.) om je lezer vast te houden
Maar er zijn meer technieken die je kunt toepassen. In onze op maat gemaakte training voor jouw organisatie gaan we hiermee aan de slag en passen we deze toe op jouw situatie en behoeften.
2. Stel de Lezer Altijd Centraal
Stop met schrijven wat jij wilt delen en focus op wat je doelgroep écht nodig heeft. Zo doe je dat:
-
Persona’s ontwikkelen: werk met profielen op basis van leeftijd, interesses en online gedrag
-
Formatieve feedback: gebruik polls, korte enquêtes en focusgroepen om real-time input te krijgen van jouw publiek
-
Relevante content: speel in op basisbehoeften zoals ‘help me’, ‘inspireer me’ of ‘leer me dit’ en pas de beproefde inzichten van media-organisaties toe om jouw publiek te blijven boeien.
Ik denk graag met je mee over hoe we jouw publiek duidelijk kunnen definiëren en welke lezersbehoeften voor dat publiek relevant zijn.
3. Wendbaarheid: Verandering is het Nieuwe Normaal
Digitale platforms en gebruikersgedrag veranderen razendsnel. Met deze werkwijze blijf je vooroplopen:
-
Trial & error: experimenteer regelmatig en durf risico’s te nemen. Leer van je fouten en schakel snel als het beter kan
-
Korte feedbackloops: werk met A/B-tests en dashboards voor directe inzichten
-
Alle expertise in 1 team: zorg dat strategie, contentcreatie, marketing en data-analyse in één team samenwerken: al deze disciplines hebben elkaar nodig om samen te bouwen aan succes
Wil je aan de slag met een strategie voor jouw digitale communicatie?
Wil jij deze principes concreet toepassen en je digitale communicatie écht voor je gaan laten werken? Neem vandaag nog contact met mij op voor een vrijblijvende afspraak. Samen maken we van jouw online-strategie een krachtige beleving!